ozekifutó

futok, írok, fotózok...

Wizzair
...avagy majdnem elszálltam

Végre egy tökéletes nap! Nincs se meleg, se hideg, se hó, se jég, se eső, se terep, semmi. A kondim jónak mondható, kellő mennyiségű edzés a hátam megett, szóval minden ideális. Mi lenne, ha ma csúcsot döntenénk? Vagy legalább a két óra alatti befutót tűznénk ki célul?

Reggeli rajt, szép idő. Kényelmesen indulok el Zuglóból, gyalog, kicsit bemelegítek legalább, míg odaérek. Kis kocogás, idő kiszámítva. Rajtcsomagom még nincs, az utolsó pillanatban majd átveszem a számot. Tök jó, be vagyok nevezve, csak be kell mondanom...mit is? Ez az online nevezésnél van, én meg cetlit kaptam! Az meg otthon. Kösz. Vissza az egész. Már nem kocogva, hanem lélekszakadva. Hol a cetli? Megvan. Na innen már nem érek vissza időben. Nyeregbe! Bringával még épp odaérek. Fu. Kis reggeli duatlonos közjáték, még jó, hogy úszni nem kellett. De legalább bemelegítettem. Többször is.

Kis csevegés még rajt előtt, induláspozíció megkeresése. 4-es. Ez már komoly vállalás, ez is azt jelenti, hogy nagy tervekkel indulok, legalább 6.00-ás tempóval végigpedálozni a távot. Frissen, fitten, fiatalosan. Terv : Két órán belül. Kivitelezés : Egy bio- és egy technikai segítséggel tartani a sebességet, aztán lazán befutni. A bio: ráállni a 2.00.00-ás iramfutókra, a tech : beállítani az órán a szintidőt, az majd jelzi, ha lassulok. Tök jó.

Első nehézség, az iramfutók jó pár száz méterrel előttem, épp, hogy csak látom a zászlócskákat. Utol kell érnem őket. Ha sikerül, de ahhoz tényleg iparkodni kell.dsc_0213.JPG

Dördül a rajt, még séta jópár perci, aztán lassan mi is belelendülünk. A szokásos, Hősök tere, királyok hát mögötti kanyar, Andrássy, stb. Nyomom rendesen, az óra egyelőre biztat, jó az időd öreg, belül vagy a kétórán. Okés. Igaz a vádlim fájdogál, előbb a bal, aztán átvándorol a jobbra. mindenki kiveszi a részét. Nem tudom mit lehet kezdeni azzal, mikor a sípcsont két oldalán fáj. Túlerőltetés? Most? Ne.

Viszont jól haladok, beérem az iramfutókat. Kisebb csődülettel futnak, valaki csak úgy érzi a tempót, ha a nyakukba liheg. Biztos szeretik. Én lassan, de biztosan megelőzök őket. Na, ez jó jel! Akkor tuti belül leszek. Kis frissítés, Lánchíd, vár, alagút, le rakpart. Ez a kedvenc részem, de most valahogy nem esik jól. Kezd meleg lenni, az iramfutók az egyik frissítőpontnál visszaelőztek. Hja, nekik nem kell. Hosszú, nagyon hosszú a Lágymányosi hídig, de még egyszer, utoljára lehagyom őket. De a frissítőpontnál valahogy nehezen akaródzik elindulni, egyre hosszabban időzök. Pedig még csak 12-15 km-nél lehetek, nőven van még vissza.

Szabadság-híd, Közgáz. Igyekszem tartani a tempót, de már szenvedek. Kanyar, le rakpart. Iramfutók már sehol, az órám is kezd csüggedni. Egyre gyakrabban ugrik fel a 2 óra fölé. Fáradok. Bajcsy, felüljáró. Összeszorított foggal, de futok felfelé. Nem gyalogolhatok bele, itt nekem még bőven menni szokott! Most nem megy, a tetején kifulladok. Kis séta, aztán gurulás le. Frissítőpont megint, ezrek rohannak el mellettem. Meg a kétórás határvonal. Elengedtem, had menjen. Ma nem vagyunk egy hullámhosszon, ne erőltessük. Dózsa György, nekem ez a siralomház utca. Itt már mindig kész vagyok. totál. Most is ez van, ráadásul szar idővel. Az órám (vagy a szervezés) elmért vagy 800 métert. Annyi még pluszba van. Ez se dob fel, hogy elvileg már befuthaték, de nem, még egy csomó visszavan. Liget árnyas fái. Nem vagyok tudatomnál, remélem a célegyenest még megtalálom. Uccsó kanyar, befutó. Fogalmam sincs, hogy értem be. 2:01:42

Durván elkészültem. Még a befutóérmet is majdnem elkerültem, pedig szinte elállták az utat. Befutócsomi, szatyor, sör, víz. Hol egy talpalatnyi hely? Tényleg, mindenkinek itt kell tolongani tíz centivel a célvonaltól? Nem tudnátok odébbvánszorogni pár kilométert? Áttaposok jópár emberen, zöld, zöld, némi talaj kell, ahol kiterülhetek. Végre, egy kuka mellett megadhatom magam a sorsomnak. Ok, most már meghalhatok. Ja nem, még lenyújtok, majd utána.dsc_0221.JPG

Még átveszem a félmaratonmánia érmet, kis csevej az edzővel, miért is nem sikerült (tényleg miért?) - talán mert nem futottam hosszút a rengeteg meló miatt hetek óta. Ez van, mégse voltam fitt. Majd legközelebb. Októberben maraton.

A bejegyzés trackback címe:

https://ozekifuto.blog.hu/api/trackback/id/tr6612913463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Leírás

Pár éve, egy barátommal elkezdtem konditerembe járni, hogy ledobjam végre a rajtam lévő sertésjelmezt. Edzés végén mindig volt egy kis "kardió", gépen futkorásztunk. Később vettem egy rendes futócipőt, amit persze ki kellett a szabadban is próbálni, ami annyira megtetszett, hogy azóta már csak a futást nyomom, edzek heti 4-et, és mindenféle versenyekre járok. Bekattantam. És egyvalamire rájöttem : minél hosszabb, annál jobb :-) Fékezhetetlen kreativitásom viszont nem merül ki kizárólag száraz futóadatok tömör prezentációjával. Reneszánsz emberként időnként ellenállhatatlan késztetést érzek más művészeti ágakban való próbálkozásaimat is átpasszírozni a nyájas olvasó érzékszervein. Ám lehet, hogy még így sem sikerül bejutnom a halhatatlanok csarnokába...

Utolsó kommentek

süti beállítások módosítása