ozekifutó

futok, írok, fotózok...

BBU Alagútfutás
...és még egy óra, az még senkinek sem ártott meg!

Alagútfutás, másodszor. Gyönyörű idő, süt a nap, jó a hangulat. Még ismerősöket is felfedezek. Ja, ez a tesóm. Képes volt feljönni Ajkáról, hogy sörpincékben futkorásszon. Szerintem nem tudja, hogy nincs is benne sör...

Nevezési díj a régi, most viszont nincs póló. Püff neki, macska bánja, otthon folyik ki a millió technikai póló a szekrényből. Bármennyit felvehetnék, akkor se fogyna el. Tényleg, miért nem adnak egyszer-egyszer technikai emlék-gatyát, vagy zoknit? Egy jó kompressziós szár? Hmm? Csak ötlet. Mindig a póló. Mit lehet csinálni ennyivel? Dekoráljam ki a falat? Nincs az a brutál méretű Garai emlékmúzeum, ahová ez beférne...

A rajthelyszín a gyárudvarról kikerült a térre. Itt nagyobb a hely, jobban el lehet férni. Viszont most nincs Taiko és Toi-toi. Nem, ezek nem japán kabalaállatok, de a hangulatomnak jót tett volna. Wc azért van, egy, a versenyépületben. Az is megteszi. A nevezésemmel az asztalhoz somfordálok, kapok rajtcsomagot is, egy nejlonszatyor, benne újság, juhé! Rajtszám, zihereisz.

Tesó egy negyedórával előbb rajtol, neki csak egy köre van, óvatos duhaj, ő csak a hangulatért jött, a pincét elég egyszer megnézni. Végtére is, igaza van. El is tűnik a forgatagban, elindul a mezőny. Mi jövünk, beállunk. Szakaszos indítás van, hogy ne legyen tumultus. Én kb az utolsó szakasz végén. Lassan kezdek, ez a tempó majd még csökken, nem versenyezni jöttünk, csak egy kis hosszúfutás-edzés. El is húz mindenki. Így hamar leköröznek...

Otthon gondosan kikészítettem időrendben, félórákra bonva a frissítést, iso- és zselécsomagok, szépen sorban. Ezek mind ottfelejtődtek az autóban, asszem most abból nem eszünk. Ettől rögtön kezdek is éhes lenni. Kifutunk, mindjárt egy emelkedő, hopp, a pulzus. Na az elszállt, alig bírom visszagyömöszkölni. Jól van, beállt. A mezőny végén futót még látom bekanyarodni a távolban. Egy kör a Kőbányai csősztoronynál, vissza, gyárudvar, le a pincébe. Minden hasonló, mint tavaly, egyedül a metrót hiányolom, attól komolyan a frászt kaptam :) A csontváz azóta is zongorázik... Hátranézek, nem látom a záróbuszt, valamelyik fordulóban elakadhatott...

Felszínre ki, éles napfény hasít a szemembe. Fel, át a parkon (király ez a 30x30-as betonlap, ideális a futásra), banán, iso. Gyorsan, éhen halok. Új taktika : minden ponton egy banán, egy iso. Kicsit egyhangú, de úgy legalább kibírom. Második kör. Lassan, de haladunk. Pulzus : összevissza és a mittudomén között. Le a pincébe, megint. Hátránya, hogy lehal az órám. Se sebesség, se semmi. A pulzust biztos méri, de azt meg nem jelzi, mert el van foglalva azzal, hogy a "No GPS connection" feliratot mutassa... Kösz.

Jön az élmezőny. A leghülyébb helyeken kell előzniük, lépcsőn, fordulóban, sötétben. Félreállok, hadd menjenek, rögtön egy hatalmas tócsába paccsanok. Hangulatos. Második kör vége, a célban már köszöntik a befutókat. Ez a halálom, ez az egyetlen, amit utálok az ilyen körözős versenyekben. Ők már lazáznak, neked még egy kör. És utána még sok-sok kör... Na az hogy lesz, azt még nem tudom.

Utolsó kör, erről már nagyon kevés emlékem van, azt tudom, hogy gépiesen fogyasztottam a banánt meg a leveket. Talán kicsit fáradtam is. Nem baj, vége, befutó. Érem. Egy lópatkó méretű alumíniumkapu, épp, hogy elbírom. dsc_0044.JPG

Befutócsomag. Alma, zacskós víz. Az alma finom.dsc_0042_1.JPG

Fújok egyet, aztán indulás tovább. Ilyet sem csináltam még, befutó után, még körözni egy órát. "Hogy elfáradjon a lábad" - ezt mondta az edző. Hja, akkor oké... És még nem is mondtam, hogy hét elején még egy atomdurva megfázással küzdöttem, annyi takonyban úsztam három napig, hogy külön triathlon-szám lehetne. Mondhatni, nem voltam még erőm teljében. Kocogás a kocsihoz, felszippantottam a csodaszerek felét, a többit magamhoz vettem. Kicsit fáztam már, fölvettem a kapucnis pulcsimat, jól behúztam a szemembe, így indultam neki. Még egy 5-6 kör a futópályán. Verseny már rég lebontott, szállingóztak elő a hétvégi futók, fejhallgató, kutyás, babakocsis arcok. Meg én, a fekete kapucnis hajléktalan, csoszogva-hörögve. Én is futó vagyok, higgyétek el, most vettem részt egy versenyen! Hm. A szemekből nem ezt láttam. Volt, aki jó széles ívben kikerült. "Jól van papa, fusson csak, mielőtt elviszik"...

Kegyetlenül kemény volt ez a plusz óra, de nagy nehezen lenyomtam. A versenyeredményem 2 óra 17 perc lett, felejtős.

A bejegyzés trackback címe:

https://ozekifuto.blog.hu/api/trackback/id/tr7212299401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hirdetés

Leírás

Pár éve, egy barátommal elkezdtem konditerembe járni, hogy ledobjam végre a rajtam lévő sertésjelmezt. Edzés végén mindig volt egy kis "kardió", gépen futkorásztunk. Később vettem egy rendes futócipőt, amit persze ki kellett a szabadban is próbálni, ami annyira megtetszett, hogy azóta már csak a futást nyomom, edzek heti 4-et, és mindenféle versenyekre járok. Bekattantam. És egyvalamire rájöttem : minél hosszabb, annál jobb :-) Fékezhetetlen kreativitásom viszont nem merül ki kizárólag száraz futóadatok tömör prezentációjával. Reneszánsz emberként időnként ellenállhatatlan késztetést érzek más művészeti ágakban való próbálkozásaimat is átpasszírozni a nyájas olvasó érzékszervein. Ám lehet, hogy még így sem sikerül bejutnom a halhatatlanok csarnokába...

Utolsó kommentek

süti beállítások módosítása